"O Allah! There is no ease except that which You make easy, and indeed You, when You want, make difficulties easy.” [Sahih Ibn Hibban]

buddies

2011/02/25

we are z0rr0, her0 n n0t zer0, TQ

assalamualaikum w.b.t,

*sorry sebab lambat update.
first sekali nak story, mase pegi CDO nie, aku memang maseh lagik dalam keadaan yang berduka lara sebabnye, aku baru je sampai kuantan pade semalam harinye(jumaat) sebab atuk aku meninggal dunie da, kesian sangat kat aku sebab memang tak sempat langsung tengok die. aku dah habis air mate dah menangis. arwah pergi hari rabu pagi dalam jam 10:00am. dahlah aku dah lame tak jenguk die sejak balik dari cuti tahun baru cine hari tu, mak ayah aku jer yang pergi jenguk die sebelum nie. kalaulah aku bertolak awal hari rabu tu, mesti aku sempatlah jugak tengok die dikebumikan, tapi, tak sempat jugak, aku sampai dah nak maghrib. malam sebelom balik tu, mak aku dah call aku cakap atuk aku tenat sangat sangat, memang aku dah risau, teruslah aku tak sentuh buku. mase tu jugak aku baru balik dari majlis peers kat padang lalang dan aku dapat miscalled dari kakak aku. memang mak aku sengaje tak nak bagi tahu aku sebab tahu yang aku ade test dan taknak aku risau. pagi rabu tu, aku jawab test dalam keadaan yang sangat terganggu. balik tu, dapat mesej cakap, " alang, atuk dah meninggal", ape lagi? teruslah aku menangis, masuk bilik dan niat nak balik sekarang jugak. petang tu, aku memang tak jawab test MTC038 la. ape ape pon, dah setel dah semue. alhamdulillah, yang pergi tu semue milik Allah, takkanlah aku ade kuase pulakkan nak hidupkan arwah, kalau die pergi pon, ade kebaikannye sebab takde siape yang nak jage die kat rumah sorang sorang. hmmmm....Al- Fatihah dan doa jer yang aku mampu.

back to the topic ok, class day out kami temanye ZORRO!!, and kami HERO!!
hehe, memanglah si husseini tu jadik model zorro kitorang. overall, macam biaselah, cdo memang tak best pon, tapi sekurang kurangnye, merapatkan lagi hubungan kitorang semue.

first, group A, SUPERMAN. memang tak tahan sebab model maskot diorang sangat kecik. aku tak tahulah ade tenage ke tidak kalau ambil die jadi hero. haish, group A nie ade port diorang sendiri dekat gazebo, kerja diorang maen nombor. ape bende entah, tapi diorang mungkin seronok sesame sendirilah. ape yang aku tahu, diorang sangat kesian sebab masok ape ape game pon kalah, dah naseb badan, nak buat macam manekan? takpe takpe, next sem ade lagik.

second, group B, DORAEMON. tak ingatlah siape maskot diorang, tapi aku suke t-shirt diorang sebab macam jersi macam nak maen futsal. ape yang best group B nie, mase maen game shahril, diorang menang sebab ade goal keeper yang kecik, tak padan dengan kecik, hebat pulak tu.

third, group C, DOMO. yang nie, ramai kate comel, tapi bagi aku tak sebab cartoon nie jepun mari dan die punye warne macam warne taik.*sorry, terjujur sangat pulak. diorang nampaklah setiekawannye, sebab diorang memang stay kat satu tempat. baguslah korang nie.

forth, group D, POWER RANGERS. hahahaha, dahlah colourful masing masing, tapi kalau ikotkan yang warne pink tu yang paling cantik sebab yang warne laen macam warne baju orang indon suke pakai.*oppppssss, sorrry10x terjujur lagilah, tapi kenyataan. sorry power rangers=). go go ye, teruskan misi korang.

fifth, group E, HULK. yang nie memang mantap giler diorang punye cheer. I LIKE^^ sangat baguslah group nie, sebab nampak diorang punye kreativiti and semangat tu. itu je kot yang aku boleh puji.

sixth, group F, SPONGEBOB. yang nie, maskot die macam memalukan diri sendiri, tapi good joblah sebab die sangat berani. sampai bile diorang nak mempamerkan name tu, si hazim nie slacklah pulak, die pergi terbalikkan jadik "PANT SQUARE". what the....haish...entahlah, tapi kalau nak taw, patrick lagik comel dari spongebobla. kan?
next, the best group ever, group G, ZORRO. tengok tema pon tahukan yang kitorang nie sangat macho beb. hehe, tak nak bangge diri, tapi, memang aku tak aspect langsung yang si hero(sein) ni pergi angkat si zero(rejab)* sory jangan terase eh. tapi memang lawaklah der. korang nie, aneh aneh jer. kitorang menang 3 hamper dan dianugerahkan group paling MACHO, eh silap group paling BAGUS. means ,juara keseluruhanlah.

yang kelapan nie, group H, MICKEY MOUSE. hmmm, diorang punye maskot sweet giler. yang minnelah. aku tak berape concentrate sangatlah mase nie, sorry, tak tau nak story ape. tapi kalau group H nie, semangat diorang memang power, and diorang nie, supportive dalam ape ape game pon. good job yer guys.

last group, group I, which is DONALD DUCK. hey mr. ducky, you guys macam tak ramai jer sebab dengar dengar ramai yang balik. mase maen game pon, diorang import orang dari group laen. tak taulah story pasal diorang nie, sorry.

last but not least, geng geng tesl. sorrylah korang, aku bukan perkauman, tapi aku tak kenal korang macam aku kenal budak budak law. even kat sini pon, aku takder housemate dengan teslian. im sorry yer. aku boleh terime korang semue as my friends rather than juniors next semester. tapi enjoy jugaklah ngan performance cheer korang, lagik lagik yang " TERBAKOR JER". funny they ya.

kalau nak cakap kenangan bahagie ape sepanjang kat PANTAI BALOK, 2011-02-19 tu, entahlah. aku pon dalam keadaan kurang sedar mase tu, dengan assignment dan test yang belum habis jawab lagik. memanglah aku risaukan. tapi, bertuahlah dapat kat PANTAI BALOK tu, daripade kat PANTAI SEPAT yang penuh dengan TAIK LEMBU dan LEMBU LEMBU YANG BERSAUNA.eeee, nak makan pon tak lalu taw tak? nak sembahyang pon was was gare gare bau taik lembu. yuckkkksss.

dah tu, conclusion yang aku boleh bagik kat sini, goodbye teslians, kitorang takkan lupekan korang pon, jangan risaulah. mane taw rezeki boleh buat reunionkan? walaupon cdo nie tak seberape, sekurang kurangnye, ade jugak mase nak luangkan dengan budak budak tesl.
korang sendiri yang bagi moto " LAW KAWAN TESL, KAMI OK" so,

thank you^^o