"O Allah! There is no ease except that which You make easy, and indeed You, when You want, make difficulties easy.” [Sahih Ibn Hibban]

buddies

2011/01/05

WTF!!!

cube tengok nie, taw tak ape bende nie?
tak tawla kalau korang taw ke tak. tapi semalam yang bertarikh 2011-01-04 adelah hari yang sangat sangat teruje bagi orang macam aku nie.
jadi "famous",+ "glamour" dipuji oleh semue orang. sebenarnye nak bagi tahu yang aku di bahan!
orang pertame skali norhazirah a.k.a lala : (gelak gelak),"ko pakai jer la, tak pe pon"
aku tak kesah la pon. sebab memang aku taw perangai si lala tu. da biase da pon.
pagi nak pergi kelas tu:
si raudhah ramlan pulak." alyani! alyani! awak pakai polka dot la.."
"ish, takper, macam tak biase pulak raudhah tengok al cantik"
ok, fine!
what the.............
dah sampai kat padang lalang:
si hajar ali: " alyani, asal hari ni ko nampak ayu sangat? polka dot kuning lagik.."
wink wink^^
"orang bagik, ambil dan pakai sajela:)"
tapi yang paling tak boleh belah bile salma a.k.a lulu belle kate yang baju aku same ngan die.eeeuuuuwwww.aku pon tak sudi la nak same baju ngan die. tapi aku malasla nak borak borak panjang sebab aku ngan die tak kamcing.( sory salma)

rasenye, aku masih okay lagi mase tu.
tapi,
bila iman talib cakap:
"alyani, ko pinjam baju salma eh? (sambil memandang salma)"
"haa, yela, memang aku pakai baju die pon"
"kau, bukan maen lagi polka dotnye en?"
dan iman mengulangi ayatnye itu beberape kali sampaikan aku jadi bahan pade mase itu.
tapi, aku kan alyani, so, no problem la!

dan kelas da abes and menunggu bas yang tak sampai sampai lagik.
ingatkan azab mase tu da tamat da, rupenye belom lagi!
si raudhah ni pergi start balek.
"alyani! alyani!, baju awak same dengan pencil box atin la, cube awak tengok nie.(sambil meletakkan pencil box atin kat tangan aku)
"tak gune punye raudah"
memang aku suke la kan. KUNING!
"awak nak nanges pon tak de sape kesah, pegila bagik taw semue orang yang awak kene ejek ngan raudhah."
"tak perlu la raudhah, nie alyani la, gagah taw tak?"
lepas tu, si nadiah mokhtar pulak ajak aku makan gule gule die.
"al, nak sikit?"
tibe tibe
"weyh al, mane warne hijau tak de. asyik warne kuning jer yang aku jumpe."
aku pon buatla muke kat situ. die boleh gelak pulak. BENCINYE!
dah la gule gule die tu bulat bulat macam p**** d** aku. haish..
ok, fine lagik.
kat rumah, kene bahan pulak ngan jiran aku, si balqis tu.

16:00- tamat kelas sir shahril.
nak naek bas nie, nak pergi bayar yuran Uitm.
terjumpe pulak ngan seha hisham.
"al, ko pakai baju ni, aku hari tu naseb baek tak beli baju ni"
"(ulang ayat yang same) orang bagik la seha, aku sarung jer la"
farah zulkapli pon datang.
"al, ko pakai baju yang seha nak la!"
"taw tu..=,=''
si husna baharuddin kat sebelah tu, da ketawe ketawe lagik segale
aku dah tak kesah la.
dan berakhirla aku punye drama jadik budak "famous" pade mase tu.

* tolongla aku wahai korang, kalau aku pakai macam tu nampak sangat pelik ke?
bile aku pakai PINK tak pulak kene bahan sampai macam tu skali (walaupon ade jugak dalam 10 orang yang bahan aku)

-gambar aku pakai baju tu, tak perlu la ye. LIMITED EDITION-